Tuesday, August 12, 2008

SWE

Salam pepz..

Yeah, I started my SWE on Monday @ ITSSD - MoF Building yg blkng ICC t00o..Pat Commonwealth Drive.. Yath. Pastu aku arrived sana on the 1st day at 6.45 catulah..takut yo jln jam. U know~ and also kn survey2 dlm buliding 2.. at least tau jlnnya before ramai urg.. tkut sasat inda tau jln.. Yes, BEST dtg awl. Dalam nya wow. Pas2 lift nya kn...canggih yo..nanti th aku gmbr. Di sana punn ada TAP, ATM BIBD, BAG Network ( This is a company yg *nda ku tau apa sentencenya* tntng kewangan MoF..).

That morning I met this BF-Accounting guy. Had a chit chat jap. Then naik Level 5 mcm si bnr. Tau2 kn msuk ke ofis tu kai security pass. Bowh! *heran*. Turun balik and sat di lobby. Then I saw some BFA gals n boys jua..and durg bwa log book. So aku gt back to the parking lot ambil log book since aku pun mcm lain rasa f inda bwa apa2..hehe.. I saw Razdey (pagi kh ptg ah??lupa). Pas2 naik atas aku nmpk sii ntah ke security counter ambil pass. Aku pun mau2 jua ksana n kna tya laa "tingkat berapa" = "level 5" = "minta ic" = xchange sama V-pass. ok. ok. Aku ada pass. pas2 aku msg cZulfadhli aku kn bbaya naik sma ia.hehe. since surat arh ia. haha. He arrived around 7.45. a2 batah. huhu.

Naik atas. Liat dlm opis mcm nada urg. sekali ada tia jua dis 'aku inda tau' namanya still..sruh kmi msuk n tngu di living room. Kmi kn jumpa Pg Mohd Fadhly..(p itb buat Hj Yusma-contact person). Sadang panjang lah ceta cZul sal a2 yg contact2 ne..gegege..

At 8 kmi msuk n met PMF-Pegawai Admin lah. So, lapor diri n ada briefing. He's friendly n good looking. ok. ok. after chit chat kna postkn arh HRD dulu pasal it's our first day yeah. at 10++ ke cafe minum. pas2 kami inda buat apa2..til ptg tu lah dipendekkn ceta. hmm:s

Then, induction. 1st level 5, Admin. HR &, Kewangan & 1 g lupa ku..&& bilik Pengarah n TP jua. Wow! Aku jumpa pengarah kh?? Huhu. Lau di KB duii~alum. went to level 3, IT where di sana inda ku ingat apa durg buat. hehe. pas2 ada Data centre?? yg pat simpanan data. strictly inda buleh msuk xcept yg authorised sja. here saw the BAG but it's bukan under ITSSD. Level 4, de IT dept, pelupusan, n so on. Waa paning ku dh yo. Pas2 naik blk. n dats ol til ptg. TP met us msa kmi buring, dgr radio, c8ing, men game. Owh. mls ceta. sal still nada apa2 kn di buat. Gpun pat ku tu bz wif kerani cari hotel lh, buat minit, uruskn cuti urg, n yg berkaitan HR lah. Owh. pening nya. Inda jua ku brani kn minta kja 2..durg pun lagi sruh bwa lappy. tadi jadual kami baru siap n tnggu sain pengarah/TP lagi/Boss(es). We heard that kami kn kna cycle. 1 week arh dept ane, nxt week dept lain, ada jua ke bribi aa..adoii..sabar ja..k.

Btw aa kamu, kami 2 ja yg kn attch di ITSSD ane. ITBianz from dept lain nada, such as CIS kh..kami 2 ja from BFM.huhu..mencabar ne. IT lagi...sabar ja. alahPandai jua ku tu..

The best thing disini ialah..semua kai computer ( ada sorg ja lah kai mesin taip) ntar emel yoo..antar surat pat pegawai. haha. pas2 mcm biasalh buka emel yg nada2..forward2 emel. mohon cuti kai emel. sudah approve apa..baru print. ermm catulah yg ku observe 2 hari ne. Yg penting di sini canggih.

Eh byk g ku kn ceta kn wh..p lupa ja ku..lau ku ingat ada ku post g k. Alai paning ne bang~


reminder: Log book jgn lupa buat..hehe..2nd day apa kn dibuat ah??hmm..*blurrr*

0 Comments: