Monday, June 9, 2008

tadi patang..

kluar dari kadai, otw ke kerita. takan2 unlock krita, na dpt.
pastu luan takan2 na sadar tetinjak tanah licin. pastu aku menjerit, WOOOWWWWW...!!!

sikit g gugur la. pastu tekawa la surang2 sbb cali wh posture ku kn gugur.
like HAHAHA serta LOL mahupun LMAO.



pastu jalan g, bali nasi katok and burger.


msa rah roundabout,
aku kan ke kiri; so signal ke kiri,
tapi msa tu rah MIDDLE LANE

pastu ngam2 tia middle lane ani TRAFIC...
teSTUCK la rah middle lane,
msa tu na dpt ke kiri sebab krita di belakang semua ke kiri tia jua.


a few seconds later....
liat side mirror; NO CAR.
tulih blakang; NO CAR ALSO.
So, pulas stering ke kiri dan keritaku berjalan dengan perlahan.



SUDDENLY,


EHHHHTTTT..!!!! (Braking Sound)


ada tia urang ni..
tau sudah aku dri tadi kan ke kiri, SIGNAL dari tadi, (iya confirm tau la, ya dri tdi branti sebab sebelum tu traffic light durang menunjukkan warna merah iaitu tanda berhenti)

bawanya kritanya laju2 sambil besigup.
cam biasa la urang cemani ani, na pndai sabar.


sikit g kana la kritanya..


pastu urang tu tantang2 ni wh... kira salahkan aku la..


aku pun cam, "eeeeiiii...takutnyeee aku...veyriijeabzzz.."
HAHAHA.


ganas lagi anak kucing 'menge-RAWWWRR'



aku na pulang salahkan iya, tpi cubatah bagi jalan wah.
tarang2 dah aku kan kiri, nda dapat2.


lau accident nda kah makin traffic dan menyusahkan urang lain. kn? kn?



ADVICE
yatah, kepada saudara2 ku yang baru berlesen, or baru kan berlesen;
bisai2 driving ah,
bgaya2 kontrol2 ter-mobile2 na penting tu.
lau accident ilang gaya hahaha.

pandu dengan cermat dan sentiasa bersedia.



next post...

4 Comments:

lina said...

banar tu nyamo mi, part advice atu ada kan ku tambah;

time keluar simpang, banar2 tah meliat kiri & kanan, jgn sukati tarus keluar saja. (wah mcm ada pengalaman accident saja ku ni. HAHA.)

& ohh. jan laju2. *kirai2 to kamu kamu* HAHAHA.

& ohh lagi, kalau bulih jarak kn jauh sikit between kereta urg dpn & kereta tani time memandu atu, untuk mengelakkan kemalangan.

iklan ini ditaja oleh jabatan pendaratan. (ANTAM!) HAHAHA. bah atu ja pasanan ku nyamo.

hemi said...

haha yalahh..

advice yang patut digarapkan oleh para remaja yang baharu sahaja mendapatkan lesen memandu.

walaupun kita telah lulus dalam peperiksaan memandu; pada hakikatnya, banyak lagi yang perlu dipelajari dan diingati untuk mengelakkan kemalangan jalan raya.

seperti kata pepatah, malang tidak berbau.

tapi lungkang dkt umah syenah tu bebau, jgn buka cramin lau lalu sana.
hahahaha.

hemi said...

aku masa ni berhati2 ah, kecuali kalau aku ngantuk. hehe.

satu g yang perlu diingati.
lau kamu driving arah area jerudong ke gadong tu (kwasan JIS - Gadong)
speed jgn labih 100km/h, sbb msa ni bnyk speed trap sana.

PJ said...

owh...otei2 paham dah bui ne. :8) thanks kamu dua.!